Kliendisuhte juhtimine

Tasandid:
– organisatsiooni õppimise ja kasvu vaade: et jõuda visioonini, kuidas peame org-na aremema ja õppima?
– org sisevaade: et kliendid oleks rahul, mis protsessid on ärikriitilised?
– kliendivaade: et jõuda visioonini, kuidas peame paistma kliendile?
– finantsvaade: kuidas peame paistma omanikele?
Kliendivaade võiks käsitleda:
– kliendi saamine
– kliendi hoidmine
– kliendi kasumlikkus
– turuosa
– kliendirahulolu
Kliendivaate taustaks on hind, kvaliteet, teenus, kättesaadavus, ja kindlasti ka bränd

kliendiportfell

Tänases turunduses on kesksel kohal kliendisuhe.  Klient on ettevõtte põhjus ja eesmärk. Klient määrab meie edu – või läbikukkumise. Ja me kõik teame, et uue kliendi võitmine on kordades kallim kui olemasoleva hoidmine.

Kuidas see kliendi hoidmine siis käib? Ja kuidas teame, milliseid kliente hoida tasub?